onsdag 22 april 2015

På rymmen...

På rymmen kändes det nästan som att jag var igår. Vädret var fantastiskt och på morgonen struntade jag i alla måsten. Jag tog skönaste gympaskorna, låste dörren och bara struntade i allt det jag borde ha gjort...! Två timmar och 150 foton senare var jag tillbaka, de flesta kort var helt oanvändbara men det gjorde inte så mycket. De var inte målet. Och konstigt nog hann jag precis lika mycket, om inte mer, som en vanlig dag då jag snällt rättar in mig i måsten. Att rymma då och då är nog bara bra...
Velinga skola, ett förfallet nav. Svårt att tro hur mycket liv det en gång måste ha varit här...



Krattade gångar! Som små fick vi alltid lära oss att gå bredvid, på gräset, för att inte vara de som förstörde arbetet som lagts ner. Jag går fortfarande på gräset...


Straffbart vackra omgivningar...









1 kommentar: