fredag 27 november 2015

På jakt efter långsamheten...

...har jag varit denna höst. Veckorna har varit måndagar och fredagar, möjligtvis en och annan söndag eller tisdag... Tiden har studsat okontrollerat. Men jag behöver långsamheten, tystnaden för att hitta på nya saker. När tiden snurrar fort så känns stillheten som inproduktivitet för att det hela tiden finns annat som drar. Och för att man inte ser resultat. Genast. Det är ju precis tvärtom! Mitt i stillheten hittar man nya vägar! Öva på långsamheten måste jag för att kunna höra mig själv.

Advent står runt hörnet, det märks i min verkstad också :)

Röda stora stjärnor har jag gjort många genom åren men jag tycker fortfarande att de är fina.
Nya spetsänglar...
...och spetsfåglar på stort fat.
Och Lucior i varierande ålder :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar