fredag 23 augusti 2013

Vem har sagt att det ska vara lätt

Jag ska brodera mitt mönster på svart linne men att överföra det på ett bra sätt var inte lätt. Linnet var alldeles för mörkt och tätt för att jag skulle kunna använda mig av ljusbord. Och de ljusa kalkerpapper jag har verkar vara en produkt av falsk marknadsföring... Hmmmm... Efter diverse muttrande och fåfänga försök fick det bli tråckelstygn genom mönsterpapper.

Kändes kanske inte som den allra genaste och bekvämaste vägen att gå - men vem har sagt att det ska vara lätt...?
Jag tror nog att det kommer att fungera. Det är linjer och en del blad som ska broderas och nu har jag tråckellinjerna till stöd. Riktigt alla linjer har jag inte tråcklat dit men det känns betydligt lättare att rita dit resterande med vit markeringspenna nu när jag har dem som stöd.

Nattens smyckebränning tycker jag också blev helt okej. Men snålheten bedrar visheten. Jag har varit för sparsam med glas på vissa, så på dem får det bli ett lager till.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar