fredag 30 augusti 2013

Dagens kulör - lila

Jag har precis öppnat ugnen och lyft ut fler ljuslyktor, lila den här gången. De är av min "specialsort" som jag gjort så många gånger förut men ändå inte. Till min förvåning ser jag att färgvalet styrs efter årstid. Nu har jag gjort lila, grå och dova toner. De från i våras var som lätta sommarklänningar i turkos, ljusgrönt och rosa...
Inläggen här på bloggen har blivit smått sporadiska på sistone men det beror inte på att jag inte har något att skriva om. Tvärtom :) Anledningen är att jag har så mycket att göra just nu, så mycket som jag vill hinna med. En stor sak är Konstnatten den 28-29 september, då har jag öppet i min lokal och vi kommer att servera våfflor. Mer finns att läsa i Skördefestmagasinet som du hittar som pdf här: http://www.matokultur.se/år-2013-15631435
 
På sidan 19 finns det till och med en liten artikel om mig..
 
Det retsamma är att de goda idéerna ofta kommer i elfte timmen och jag inser att jag måste begränsa mig och färdigställa det som jag redan påbörjat. Som bilden med Velingabarn. Jag hoppas få besökare som kan hjälpa mig att identifiera några av barnen, det vore spännande att få veta vilka de är som jag försöker fånga på mitt papper. Jag vet bara namnet på ett barn.
 

 
Och så strimlar jag glas...
 
Det ska bli fler ljuslyktor men av en helt annan sort. En sort som än så länge bara finns i mitt huvud. Håll tummarna för att idén håller hela vägen ut i verkligheten. Och att min ugn snällt fortsätter att fungera och inte får för sig att den helt plötsligt vill ha en oplanerad semester...
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Dina ljuslyktor är fabulöst vackra! Den där konstnatta får jag bestämt försöka undersöka lite närmare. Det vore trevligt att få se dina alster i verkliga livet :).

    Känns som längesedan jag besökte din blogg, och det är det nog för jag fick bläddra nedåt för att läsa ikapp. Min dator är knäpp så jag vill inte umgås med den just nu. Dina bilder är fantastiska som alltid. Fönstret från borgen, visst är det som livet! Dalar och höjder, motgångar och glädjeämnen... Den där frihetskänslan som infinner sig när man tagit sig igenom "det hårda grå" och känner att luften under vingarna bär igen. Vacker bild :).

    Jag önskar dig en fortsatt fin helg! Och LYCKA TILL med din nya glas-ide'!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Tack Maria, du lyser upp min tillvaro med att titta in här hos mig :) Och konstnatten är väl värld ett besök! Det är massor av aktiviteter, utställare och spännande saker som händer på många platser i Falköpings-/Tidaholmsbygden. Och så vore det ju trevligt att få besök hos mig förstås. Jag lovar, vi har väldigt goda våfflor ;)

    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera