fredag 21 mars 2014

Frid i sinnet och ro i själen

Frid i sinnet får jag nog bara när jag känner att jag har åstadkommit något... Och att ha åstadkommit något hänger nästan alltid samman med att ha fyllt ugnen...
Smått märkligt det där. Att sy eller måla ger inte samma effekt. Kanske för att det då känns som om jag smitit från mina plikter och helt skamlöst roar mig...? Glaset känns mer påtagligt. Lite mer grovjobb. Oj oj, tror bestämt att den käre Luther har bokat en plats på min axel helt utan att jag uppmärksammat det! Men så länge han inte är alltför högljudd och trots allt får mig att känna mig nöjd över utfört arbete kan han kanske få bo kvar. Ett tag... 
Jag har bränt hjärtan de gav helt klart frid i sinnet. Och så bränner jag ballerinakjolar dock inte lika rofyllda. Ibland vill de inte som jag vill och då utbyts friden mot något helt annat! Nu går jag och laddar ugnen och hoppas på frid...

2 kommentarer:

  1. Jag är också en sådan som ofta känner mig mer nöjd när jag åstadkommit något. En känsla som är lite dubbel eftersom jag arbetar med att inte måsta prestera. Dagar utan synligt resultat kan också föra mig någonstans.

    SvaraRadera
  2. Absolut så. Mycket pågår utan synligt resultat. Mycket tid går för min del åt att fundera, prova, fundera lite till...

    SvaraRadera