tisdag 11 mars 2014

Ibland fastnar jag framför rutan

Ibland fastnar jag framför rutan för att det är så spännande... Nu menar jag inte TV-rutan utan fönsterrutan. Ibland är det fullt ös utanför och ju mer man tittar desto mer finns att se. Det är livesänd dokusåpa dygnet runt. 
 I flera dagar har det varit intensivt badliv i vår lilla damm men i morse var det stopp, fruset och kallt som det var. Jag tyckte faktiskt att den här bofinken såg riktigt besviken ut. Lite anklagande sådär - Hmpf! Är det så här det ska vara nu??
Och hade man inte sett att alla var sams och skötte sitt kunde man lätt tro, med utgångspunkt från den här bilden, att någon är sugen på koltrast till frukost... Det var väldigt mycket fåglar av olika slag kring ekorrarna i morse men de verkade inte bry sig värst om varandra.
I verkstaden har jag bränt ballerinakjolar men det är lite jobb kvar där, jag blev inte helt nöjd med första vändan.
Men glaset silar solen vackert. Det är nog det bästa med glas - underbart soljus och glas är bästa kompisar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar