torsdag 3 april 2014

Material

Nytt material måste man ha ibland. Jag skjuter upp det i det längsta att beställa. Det tar så mycket tid, allra helst skulle jag vilja att det kom flygande helt automatiskt... Och så är det dyrt så det gäller att försöka vara lite förståndigt också. Först bockar jag för allt som jag vill ha. Sedan börjar jag stryka... Till slut har jag fått ihop en någorlunda kompromiss och drar en lättnadens suck när beställningen är iväg.

Lite julafton är det när det äntligen kommar och jag får öppna. Och nervöst! Är allt helt? Denna  gång kom allt prydligt packat på pall och inga obehagliga överraskningar väntade när jag öppnade.
Ibland har jag det oförskämt bra! Solen skiner och jag får packa upp fina glasskivor, som är hela. Friden är total när jag kånkar och bär. Och så får jag besök av ekorren. Men han struntar fullkomligt i mina glasskivor. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar