torsdag 9 oktober 2014

Idéer smakar bäst varma

Hela min tillvaro består mest av små bitar... Små bitar som jag plockar ihop. Vart jag än tittar så ser jag dem - småbitarna. Hjärtan i en skål i väntan på att hamna rätt...

...nybrända  smyckedelar...
och en ljussabel!? Nej, strimlat glas menar jag, som också väntar på att bli en helhet.
Strimlat glas har jag gjort hela förmiddagen och nu är ugnen fylld igen. Egentligen skulle jag ta tag i det tråkiga pappersarbetet men jag har bestämt mig för att skolka från det idag. Idag ska jag unna mig att börja på något nytt, en idé som absolut vill att jag ska ta den tillvara. Nu! Genast! Och hur det nu är så känns idéerna som allra bäst när de är nya. Innan dammet har fastnat och de blir lite repiga och småskavda. 

Nedan en mycket gammal idé som jag hittade häromdagen. 

Det är roligt det också även om jag   inte är sugen på att sätta tänderna i just den. Nu måste jag skynda mig att fånga den nya medan den fortfarande är smakligt mör...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar