måndag 26 januari 2015

Slumrande vår och rosa snö

I morse var snön rosa. Jo, det är alldeles sant! Morgonsolen tonade himlen i mildaste rosa och skimret föll över marken i ljuva toner. För en stund var världen mjukt rosa. Så här års är jag som vanligt smått besatt av att vänta på den slumrande våren. Under tiden som jag väntar har jag roat mig med att skissa på den sömntutan. Ett utkast för vidare bearbetning nedan. Och den där grå kludden till vänster på skivan är ett suddgummi så nu ingen tror att det är ett synnerligen välanvänt tuggdito...
Som vanligt gör jag små noteringar om världsläget i hörnen på mina skisser... Inga politiska djupanalyser dock.
Och så var jag tvungen att skriva ut en skiss över mitt lapptäcke för att hålla ordning på hur allt ska sitta ihop. Lite optimistiskt skrev jag i ett tidigare inlägg att jag var på upploppet. Det var en mycket friserad sanning får jag erkänna. Stjärnorna är färdiga men alla mellanbitar är kvar att göra. Mycket jobb fortfarande alltså. Men det kan inte hjälpas, när stjärnorna är avklarade känns det faktiskt som jag är på upploppet :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar