tisdag 23 juli 2013

Solstrimmor

Vilka härliga sommardagar! Inte blir det mycket skapat, dagarna glider retsamt förbi i svårfångade solstrimmor. Men så underbart, jag njuter av att bara finnas.

Och trots att jag inte hinner vattna så mycket som jag borde växer det en hel del i trädgården. Att kunna plocka sockerärtor och sallad strax innan man ska äta tycker jag är riktig lyx.


Blomsterbönorna har en enorm växtkraft, det nästan syns hur de växer, slingrar och svingar sig vidare i jakt på någonstans att få fäste.
Ringblommorna älskar jag, inte minst doften. Ingenting doftar som en solvarm ringblomma :)
Pelargonerna är inte så mycket att skryta med i år men en och annan blommar snällt. Den nyduschade på bilden är en av mina egna korsningar. Det är också en favoritsysselsättning när tiden räcker till, att göra egna pelargonkorsningar. När de sedan ska blomma första gången är det oliiiiiidligt spännande. Allra helst vill man veckla ut knoppen i förväg men det får man ju inte, lika lite som man får tjuvöppna sina julklappar....
Min akvarell är snart färdig. Några små justeringar bara men det är det enda skapandet som har hänt det sista. Det är ju så mycket annat som stjäl uppmärksamheten. Som solstrimmor...

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa att du njuter och har det bra....
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera