måndag 2 december 2013

Gnistrande fönster i advent...

Kanske hör du till de duktiga? De som hunnit putsa alla fönster och skrubba minsta vrå inför advent? Jag önskar att jag hörde till dem med gnistrande fönster... Det skulle kännas vilsamt. Efter skrubbandet förstås... Men det är mycket som ska hinnas med just nu och finstädning hamnar inte högst upp. Adventsstämningen infinner sig ändå, det är det viktigaste.

 
Och stämningen är förhoppningsvis det som stannar i minnet i sisådär 30-40 år och det som barnen kommer ihåg när de är stora och tänker tillbaka. Jag kan inte påminna mig att jag har ett enda viktigt barndomsminne som handlar om städning...

2 kommentarer:

  1. Haha, jag minns heller ingenting om städning från barnaben. Men dofterna finns kvar, smakerna från mammas ostsuffle' och pariservåfflor, och det varma ljuset från stearinljusen. Mina barn kommer förhoppningsvis också att minnas det viktigaste med en av årets största högtider. Visst är det vackert med nyputsade fönster... Men jag tror inte att det är viktigast :). Ha en riktigt skön helg!

    Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. På pricken så Maria :)Dofter minns jag också... Lussekatter, vedspis och våta Lovikkavantar :) Och ljud! Knarrande snö, plogbil och prasslet av knäckpapper när man inte ville att det skulle höras att man tog en till... Ha en fin vecka.
    Kram

    SvaraRadera