torsdag 27 februari 2014

Det bubblar i vårkastrullen!

Nu äntligen är det knastrande grus under fötterna igen! Jag kan äntligen trampa runt på mina favoritvägar igen utan att vada i snö. Allt vaknar!
Jag inser att jag är en vårfrossare, fullständigt fast i beroende. Jag njuter av ljuset, ljudet och dofterna. Plogar av gäss på himlen och jag känner att nu, nu börjar det igen! Och talgoxen ropar lika envetet som alla vårar efter sin borttappade fru... Juuuu-dith...! Juuuu-dith....! Hela trädgården är full av dem och av blåmesar.
Borta är höstens och vinterns stillhet. Det bubblar i vårkastrullen!

 I verkstaden ligger som vanligt kroppsdelar i en enda röra innan det är dags att slänga dem i ugnen... Förlåt... Nu har jag lyssnat på för mycket ljudböcker igen. Det är inte så farligt som det låter men nog blir det många delar alltid.
Det ska bli nya ballerinor som snart är färdiga. Vad passar väl bättre för en ballerina än att dansa i fönstren om våren?

Och så tar jag en liten vända med lerhuvudena också. 
Nu är de putsade och överstrukna med ett lager gesso i väntan på nästa steg. Och ja... den till höger ska blunda. 

Nu ska jag leta efter batteriladdaren till kameran. Förstår inte hur den kan försvinna så spårlöst. Jag hade den ju nyss....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar