lördag 18 juli 2015

Semestertid är loppistid

Intresset för att leta udda, roliga saker har jag inte riktigt haft tid med på ett tag. Men nu har jag semester och har kunnat gå på loppis/second hand till och med två dagar i rad! Och även om jag inte samlar på något utvalt har jag vissa svagheter som brickor och kannor. Fredagens vända resulterade i just liten bricka och kanna... Kannor är väldigt bra till blombuketten!
Och nu vågar jag ju nästan inte tala om vad dagens vända slutade med... Inte en bricka utan två! Så på brickfronten är det nog rätt mättat för mig ett tag. Den ena (den stora) är dagens inköp och kopparna. Det fanns fler koppar än fat så vad gör man med fyra övertaliga? De här ville ha varsin ros så klängrosen vid husväggen fick släppa till några.
Kopparna som nog är ämnade för te tycker jag riktigt mycket om. Fint, ganska tunt porslin och med en form och storlek som gör att de faktiskt är snygga även utan fat, som mugg. 
Men nu har jag inte bara sprungit och tittat på roliga saker sedan sist. Jag har fikat också...
Och pillat bort flera fulla glasslådor med papperslappar...
För nu äntligen har jag sytt ihop alla hexagoner till lapptäcket. Hurra!!! Nu är det bara resten kvar :) Som bårder, applikationer...
Och så har jag bränt en hel del ljuslyktor. Den nya blå färgen blev fin.
Att vara ledig är nog något som man kan vänja sig vid...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar