torsdag 14 april 2016

Just nu i ett träd nära dig


Galen av lycka blir jag ibland. Som nu när jag hör hur det sjunger alldeles vid mitt öra. Så nära att till och med jag som är närsynt och brukar strunta i glasögonen ser honom helt tydligt. Rödhaken håller konsert i mitt träd. Eller om det är hans... Inte vet jag men det är vackert! Så här års är de överallt - konserterna. I ett träd nära mig. Eller nära dig. Ut och inta parketten :)



Däremot vill han inte gärna vara med på bild, han är en av de blygare. Pilfinkarna vill gärna vara med på bild däremot. Såg hålor i sanden (ja sådan "jord" har vi...) vid fåglarnas favoritbuske men hade ingen aning om varför de fanns där. Förrän igår. Pilfinkarna burrade ner sig och skvätte sand omkring sig. Antar att de sandbadade? Hur som helst nu kan jag ju inte kratta och rätta till runt den busken, då förstör jag ju...

Två vackra ranunkler står i en vas bredvid mig och jag hoppas på att bli inspirerad! 



Men vet inte om det fungerade på rätt sätt, mitt i all vår har jag tänkt höst... Inte helt klar men på väg.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar