tisdag 5 april 2016

Som ett sjätte sinne

Det är konstigt men när kameran är med får jag helt plötsligt tillgång till ett parallellt universum! Helt plötsligt ser man allt det som man annars bara springer förbi. Man fryser mitt i steget för visst är det något blått där inne mellan träden? 


Oj vänta!!! Vem var det som skrek? Ah, tranorna förstås!
Som en propeller i skyn...
Jag har lärt mig massor med hjälp av kameran! Saker jag aldrig tänkt på annars. Jag blev inte klok på vad det var för en fågel som pep så lustigt tills jag fångade den på bild. En tofsvipa! Så numer vet jag precis var de håller till. Och de där lite ruggiga filurerna som på långt håll ser ut som svarta dammråttor förvandlas på nära håll till vackra starar! 

Kameran är min promenadkompis som visar mig allt det jag annars missat. Ett extra sinne som ger tillgång till gömda rum. Och öppnar ögonen för hur enormt naiva vi människor är som tror att vi vet exakt vad som händer i vår omgivning. Så många liv! 

2 kommentarer:

  1. Kanske man skulle kunna kalla det skillnaden mellan att titta och att se. Vi tittar alla men glömmer ofta bort att se. Så kameran är en god kamrat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, det är stor skillnad i närvaron mellan att titta och se :)

      Radera