torsdag 20 juni 2013

Frukostklotter

Vi har gått in i ett helt annat tempo nu när sommarlovet är här. Jag går fortfarande upp tidigt men det beror på att jag gillar att dricka mitt kaffe och läsa min tidning i total tystnad. Kanske beroende på att jag egentligen är en utpräglad kvällsmänniska och är uppe alldeles för sent och behöver den tiden för att överhuvudtaget bli människa igen...
Men det har fler fördelar. Då kan jag sitta och klottra så smått medan mina grabbar äter frukost och hinner med dagens andra kopp kaffe. Eller mja, mugg kanske är en bättre beskrivning...
Tiderna i verkstaden är också annorlunda. Jag är nog där lika mycket som tidigare men tiderna är minst sagt osammanhängande och sena. Hade tänkt mig att få igång en bränning i går kväll men det får bli idag istället. Många småbitar var det som skulle skäras och klippas. Bildkvaliteten är usel, fotograferat med mobilen som det är.
Ballerinakjol med lite fluff i kanten.
Metalltråd mellan lager. Håller tummarna för att inte bubblorna blir för stora. Eller att något kanar iväg...
Pyssel och pet.
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Tysta morgnar är det bästa :)! Det är inte alls det samma på kvällen, när hela familjen somnat och man själv är ensam vaken och pysslar med något. Kanske är det känslan av ny-dag-nya-möjligheter istället för snart-är-det-så-sent-så-jag-också-måste-sova-för-att-inte-va-en-sur-mamma-i-morgon som påverkar där? Jag har inte försökt jämföra tidigare...

    Din barnbild är jättevacker! Hoppas att din bränning gick bra. Ser pilligt ut, det där :). Rätt fantastiskt att det faktiskt fungerar att tillverka så vackra saker.

    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Det är nog som du säger Maria, på morgonen finns alla möjligheter kvar :) Och när man är uppe sent så vet man att man antagligen kommer ångra det väldigt mycket när väckarklockan ringer... ;) Ändå har jag så svårt att gå och lägga mig, jag ska ju bara...

    Bränningen gick fint men visst är det pilligt. Det är många gånger jag önskar att fingrarna inte skulle snubbla på sig själva! Och när man är nöjd på ett ställe har man knuffat till resten...

    Hoppas du har haft en fin midsommar.
    Och att du får en fin dag
    Kram

    SvaraRadera