tisdag 5 november 2013

Eftertankens kranka blekhet...

...ja, det var väl den som stirrade mig i vitögat i morse när jag vaknade. Jag är en nattuggla och min vana trogen var jag uppe alldeles för länge. Jag skulle ju bara kludda ner en idé, fem minuter bara...
Det är på morgonen man ångrar sig. Innan man har trasslat sig ur täcket och kisande irrat ut i köket. Väl där efter två muggar kaffe brukar livsandarna vakna igen :)
 
Det är många idéer nu och alldeles för lite tid. Jag har precis upptäckt hur användbart röstmemo är på min telefon. Många tankar brukar komma flygande när jag är ute och går då är det praktiskt. Men lite genant. Jag kan inte riktigt tycka att det är okej att gå och prata för mig själv så jag brukar vänta tills jag passerat alla hus...
 
Flera hundra sådana här små tändsticksbitar i glas har jag skurit, det ska bli stjärnor så småningom.
Och så bränner jag ljuslyktor igen. De här har precis kommit ur ugnen.

4 kommentarer:

  1. I går var jag på föräldramöte och då fick vi i uppgift där att rita självporträtt. Kul ide men ack så svårt. Önskade då att jag hade lite av din talang, ha ha.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  2. Självporträtt och föräldramöte kan vara en utmaning... Är helt säker på att du klarade båda med den äran :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Aaaargh! Jag skrev en kommentar som försvann när jag skulle publicera den. Suck! Nåja, jag tror jag kommer ihåg vad jag ville skriva. Ungefär :).

    Dina barnabilder är ljuvliga! Hade jag kunnat rita barn hade jag inte heller kunnat slita mig från den bilden. Och du har rätt i att höstrusket inbjuder till inneaktiviteter som skapande. Det gäller att ta vara på tiden, även om det skulle vara mitt i natten :). Ha en skön kväll!

    Kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Visst är det retsamt när det bara försvinner, men du lyckades i alla fall :)

    På kvällarna är det alldeles tyst och lugnt när alla andra sover... Då är det lätt att bli sittande alldeles för länge. Och tiden går tyvärr väldigt fort när man har roligt :) Ha en fortsatt fin dag.

    Kram

    SvaraRadera