söndag 17 november 2013

Nästan som vår

Nästan som vår - ja så känns det på promenaden. Solen värmer och gräset glittrar även om skuggorna inte är som på våren. De vita olvonblommarna är utbytta mot röda bär men det är vackert.
,
I helgen har jag faktiskt varit lat och inte jobbat på som jag borde i verkstaden, bara en ugn har jag bränt men det är nog bra att unna sig vila. Ibland vill man mer är man orkar och då blir resultatet därefter. Imorgon är det nya utvilade tag :)
 
Hjärtan och stjärnor...
...och ljuslyktor.
Den här färgen var en lyckoträff efter lite experimenterande. Men den är nog dyr är jag rädd, det rosa glaset som ingår är inte den billigaste sorten. Det är ett hinder, att materialet är så dyrt. Då vågar jag inte prova allt det där som jag egentligen skulle vilja...
 
På kvällarna, nätterna (hm, inte bra...!) ugglar jag som vanligt. Jag har försökt att göra färdigt lite av det som ligger i vrårna.
Sådana här blommor hade jag en hög, vad de skulle användas till från början är glömt... Nu blir de en färgglad kudde. Jag syr fast dem på ett bottentyg av svart vadmal. Och eftersom den är nästan färdig måste jag ju ha något nytt att ta till...
Ursäkta bilden, den är tagen sent i nattens mörker. Jag längtade efter att sy korsstygn så det får det bli nu. Jag har använt en av mina bilder och gjort början till ett korsstygnsmönster. Jag skriver början för det lär bli korrigeringar under vägen. Till min hjälp har jag ett dataprogram som heter PCStitch. Det underlättar men gör inte hela jobbet. Bäst fungerar det om man vill brodera något lite större och tillåter programmet att använda två hundra färger men det är inte riktigt det jag vill nu. Det ska bli en dam att hänga på ett skåp. Jag är förtjust i nyckelfigurer...
 
Och så måste jag varna! Mississippi mud pie är ett otyg! Kladdig, beroendeframkallande och på alla möjliga sätt fördärvande... MEN mmmmm,
vad den är god!
 
Jag ska bli en bättre människa imorgon....
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar