måndag 12 maj 2014

Slumpartad förälskelse

Med mycket färg runt omkring blir ibland ögat trött. 
Uttråkat, kräset... 
Ge mig något roligt annars vill jag inte titta!

Men ibland...
Ibland blir det smått häpet, tjusat och förälskat. 
Något blir annorlunda mot det förväntade. 

Först stirrar det förvånat. 
Besviket... 
Men åh, det blev ju helt fel...! 
Den färgen var inte den jag ville ha!!! 

Men ögat kan inte sluta titta. 
Ögat sugs närmare, 
kan inte värja sig. 
Till slut är det fast. 
Färgen! 
Mmmm... 

Kan inte sluta tänka på färgen... 
Den dova gröna med lite gult... 
Som en syrlig blank karamell... 
Ge mig mera! 

Nyförälskad önskar jag att jag hade en hel trave av det vackra.
En enda ynka skiva har jag kvar.
 Jag kommer att behandla min förälskelse med största varsamhet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar