fredag 23 maj 2014

TV-underhållning

Så värst mycket TV-tittande brukar det inte bli. Men när det händer vill jag ha något att göra. Om det inte är något extremt spännande som tilldrar sig på skärmen förstås. Säkert inte att rekommendera, man ska ju vara närvarande i det man gör. Jag har väl mer den läggningen att jag skummar TV-innehållet med ett öga, har ett öga på vad jag gör medan händerna går på autopilot och jag tänker på något helt annat... Förkastlig ovana,  svår att vänja sig av med. När jag syr fel tycker jag också att den borde vara straffbar!

Jag använder mig av reproduktionstygerna som jag har men får nog kasta in lite vitt, det blir alltför murrigt annars för att passa mig. 
Jag har ritat en bild i EQ6 för att kunna hålla ordning på hur mönstret ska vara. Blir lätt förvirrat annars men färgsättning och storlek stämmer inte med min påbörjade quilt. Bilden är bara som stöd. 
Jag skriver ut mina mallar direkt på skrivaren på ett tjockt papper, 240g. Tidsbesparande men naturligtvis kan man rita mallarna för hand på kartong också.

Ute är det ljuvligt, glöm inte att njuta.
Andas in. 
Lyft näsan mot solen.

Lev! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar