onsdag 6 mars 2013

Judit! Var är du?

Det är vår i luften! Det blir allt ljusare och som varje år har den stackars talgoxen tappat bort frugan. Juudit, Juu-ditt, Judit! ropar han. Jag hoppas verkligen att han hittar henne...

Och nu har jag på allvar stökat ner med mitt tygklippande så imorgon slipper jag nog inte undan. Det blir till att dammsuga. Tänk så fint och städat jag skulle ha om jag inte stökade så... Känns som jag kommit en bra bit på väg idag.
Alla bitarna är utklippta och utplacerade på pappersmönstret. Får inte nysa... Får inte nysa... Så besvärligt att pussla ihop igen om de åker all världens väg!

Jag brukar markera på tyget med vattenlöslig penna var motivet ska hamna...

...och flytta över allt till tyget. Och sedan så är det dags att välja tråd...





Och så funderar jag fortfarande på bakgrund. Jag tror jag närmar mig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar