måndag 1 april 2013

Lätt påskdvala

Påsken har varit skönt ledig och vi har haft tid för att träffa släkt och vänner. Och väldigt mycket av nedanstående har det blivit...
 
 
Utomhus är det fortfarande kallt, kallt, kallt så den vår vi har får vi ordna inomhus.
 
 
Lite fixande har det ändå blivit mellan allt kaffekokande. Vår kökssoffa har äntligen fått nya kläder! Det har jag tänkt att ordna länge men nu kom jag slutligen till skott.
 
 


 
 
Det är en matta som jag har häftat fast runt locket med en skumgummidyna under. Vår soffa har hängt med länge och har haft många utseenden. När vi köpte den var den gammalrosa... Inte riktigt min kulör men så fick den faktiskt vara några år. Sedan tänkte jag att jag skulle få den helt trären. Mycket jobb med värmepistol, skrapa och slipmaskin blev det. Under arbetets gång såg jag att den tidigare varit vit, vackert gråblå och marmorerad så fler än jag hade velat förändra genom tiderna. Trots allt slit blev den inte fin som trären, istället fick soffan en grå underfärg och ett tunnare lager mörkare grå lasyr ovanpå. Efter några år var inte heller det roligt så nu är den vit och det känns som att den kommer att få vara vit ganska länge. Och tar man en liten lur på vår soffa behöver man ingen väckarklocka. Efter exakt en kvart har man så ont i ryggen att det där med eventuella tupplurer är fullständigt uteslutet...
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar