onsdag 3 april 2013

Randig onsdag

Påskliljorna börjar bli lite vårdslösa nu i mitt kök. Nonchalant slänger de sig ut ur den lilla fönsterglugg vi har.
En del andra har fullständigt tappat stilen...
Underbart är kort. Det är väl just därför det är underbart och man njuter så mycket under den tid som det varar - för att det är helt omöjligt att hålla fast.
 
Idag har jag strimlat glas mest hela dagen.

Så småningom ska det bli rutiga ljuslyktor.

 
Jag tänker mig lite som rutiga sommardukar... Funderar också på en bolsterrandig variant men där har jag en del funderande kvar.
 
Något annat som upptar intresset just nu är den enkla blomranka som finns på bindmössan som någon av släktens kvinnor någon gång har burit. Jag skulle vilja ha med den i något jag gör. Jag tycker det är roligt att låta mig inspireras av saker som jag har en relation till. Den här mössan har fascinerat mig ända sedan jag var liten.

Och lyfter man lite på sidentyget i kanten kan man få ett hum om hur vacker i färgen den en gång måste ha varit. Vackert skimrande mildturkos.
Och väldigt spännande är det att försöka läsa vad som står på pappret som de använt för att forma mössan. Nyfiken är jag men inte tillräckligt för att förstöra min skatt så jag får så förbli...
 

 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar